Thursday, February 10, 2011

adui.....masuk angin la lak perut ni....

Salam....ari ni aku balik kampung di keningau setelah membuat lawatan ladang bersama kawan2 sekelas di estet langkon,kota marudu...perjalanan pulang mengambil masa 3 jam untuk sampai menggunakan motor krisku yg seita bersamaku dimana jua..em,pabila sampai ke rumah aku berasa sakit perut dan tidak selesa seperti ada angin yang sedang bertiup kencang di dalam...jadi aku pn cari la di internet cara2 untuk membuang angin yg bertiup kencang di dalam perut..akhirnay aku menjumpai salah satu petua yg aku rasakan agak menarik tertarik..petuan ini berdasarkan daripada kata-kata saidina Ali bin Abi Talib karramallahuwajhah. Saidina Ali berkata; "Apabila anda hendak makan epal, hidulah baunya dan kemudian barulah makan epal tersebut. Kerana apabila anda melakukan sedemikian setiap penyakit dan bahaya akan dihilangkan dari tubuh anda dan segala sesuatu yang disebabkan oleh ANGIN akan lenyap."
huhu, mudah kan..apa yang perlu anda buat cuma cium/hidu epal tersebut baru makan epal 2...

No comments:

Post a Comment